#ruskoniejehanba
#rúškoniejehanba
Poslednú dobu sa na nás z každej strany valí množstvo informácií o tom, že nosiť rúško nie je hanba, že naši dedovia museli bojovať vo vojne aby zachránili ľudstvo a my musíme bojovať “len” tým že sedíme na gauči a nosíme rúško”. Tento článok nepatrí k tým, moralizačným i keď je pravda, že vyhrať vojnu z gauča prípadne s nasadením si rúška je niekedy ťažšie ako boj samotný.
Verím, že nielen mne, ale aj mnohým z vás napadá otázka či je potrebné nosiť rúško aj v aute. Veru, neexistuje univerzálna odpoveď a keď už sme pri tej vojenskej téme, ako sa hovorí, istota je guľomet. Radi by sme Vám našim zákazníkom skupiny Motor-Car dali dobrú radu. Vo vozidlách našich vyšších tried počnúc Triedou C, Triedou E, Triedou S, takisto CLS, AMG GT 4door, tiež EQC a samozrejme aj v ich SUV prevedení v prípade, že máte Vaše vozidlo vybavené balíkom AIR-BALANCE a v Triede G s kódom výbavy HA1 - Ionizácia interiéru, odporúčame prečistiť Vaše vozidlo prostredníctvom ionizácie.
Ionizácia vo vozidle sa dosahuje obohatením vzduchu negatívnymi kyslikovými iónmi. To má za následok dva pozitívne účinky: dýchate čerstvejší vzduch a súčasne sa odstraňujú určité škodlivé vírusy, baktérie a spóry. Jemné častice sa odstraňujú z vonkajšieho a vnútorného vzduchu filtračným systémom s filtrom s aktívnym uhlím. Ten absorbuje oxid siričitý, oxidy dusíka a aromatické uhľovodíky.
Vo všeobecnosti treba byť opatrný. V prípade, že po zapnutí klimatizácie cítite zápach prípadne vlhkosť, máte pravdepodobne zanesený kabínový filter. Tu pomôže jedine dezinfekcia klimatizácie spojená s výmenou kabínového filtra. Len takto čistý klimatizačný systém s peľovým filtrom a aktívnym uhlím Vás dokáže čiastočne ochrániť aj pred kvapôčkovými infekciami.
Na záver to všetko zhrnieme. Keď chceme mať istotu, že nás rúško ochráni pred vírusom, jednorázové po použití vyhodíme prípadne operieme alebo vyvaríme aby sme mali istotu, že sme vírus odstránili. Ak by sme teda aj pred každou jazdou vymenili kabínový filter z nový mali by sme istotu ochrany pred vírusmi. Čo ale, verím že sa zhodneme, prakticky nie je možné. Preto pamätajme v tomto čase, ako som spomenul v úvode článku - istota je guľomet a rúško nie je hanba. Ani za volantom.
Autor článku: Ing. Tomáš Rypák – Produktový expert Mercedes-Benz